Friday

mati mati mati

ini cerita tadii.. aku pergi sekolah dengan mengusung bag burok tu. *macam biasa lah kan. badan letih, hati sakit, semua macam tak kena. dah la hari ni sejarah. sumpa macam mayat hidup aku merangkak masuk SEKOLAH SULTAN ISMAIL tu.

masuk-masuk kelas konon nak study lah. bukak buku teks sejarah tingkatan 4. baca, baca, baca . tido, tido, tido. HAHA* ya.. aku mengantok sial. mata aku tak mampu dah nak scan buku teks tu.. last-last aku pon buat keputusan untuk tido . aman tau hidup aku! sempat lagi aku bermimpi -mimpi segala.

tiba-tiba berdesing telinga aku dengar suara garau mana tah mencelah.

'susun meja awak betol-betol!'

apakah sial? aku mengantok la.

aku dengan buat muka taik terus buat-buat susun meja .sejarah kertas 1 pon bermula. macam wadefakk sial aku bukak paper. aku jadi blank. macam budak bodo yang tak pernah belaja sejarah. okeyy aku mengaku aku bodoh. tak macam korang.. pandai-pandai belaka. kan?

lepas rehat, perjuangan diteruskan dengan paper 2 pulak. sukee tak sejarah? TAK okeyy... TAK. kerajaan malaysia lah yang paksa kita-kita amik sejarah ni. semak sial. semak kepala otak aku.

yaaaa! kertas dua! lagi lah babi. rasa nak menangis aku tengok paper boleh tak? okeyy ..yang ni bukan aku sorang yang bodoh. ramai tau . ramai. aku bukak paper je tersenyum simpul aku. macam ada orang masuk minang lak lak. .aku pandang depan , jijie rileks gila sial.. okeyyy, kau pandai nyahh.. aku pon pandang la kiri , nampak elijah. haha. dah macam terkentut-kentut dia aku tengok nak jawab paper tu.. siap bukak kasot segala. bodoh sial.  HAHA* aku pandang pulak jallia kat hujong tu. khusyuk boleh tak.. dah . tak nak pandang orang dah. fokus ciya fokus.


semua macam taikk . aku tau memang aku tak mampu jadi aku pon letak kepala atas meja . tido jela nyahhh.. paksa pon tak guna. bukan boleh jawab . takpe besok lusa kita belaja  lagi tau tau. *ayat nak sedapkan hati


gila,
ciya ridwann

0 kritikan: