Saturday

ni hidup aku bukan kau.

bila nak sembang pasal life, pasal respek , aku rasa tak perlu nak kira umur pon . semua orang ada life masing-masing, ada cerita masing-masing. bukan nya semua cerita kita sama kan? jadi tak perlu lah kau nak cuba cuba buat ramah masuk dalam plot kisah aku. tak hadap la siaaaa..

kalau pasal respek, bagi aku, takde istilah junior-senior atau muda-tua or baru-lama.. kau paham? aku dengan life aku and kau , suka hati kau lah. aku tak amik kisah dan tak nak amik pusing langsung.  kita hidup atas bumi . banyak benda nak kena settle untuk diri sendiri. tapi aku rasa pelik la sebab banyak pulak masa kau nak susunkan bab dalam cerita orang kan? cermin muka sendiri before nak bukak mulut . nilah orang kata susah bila nak sembang dengan orang yang tak sama minded dengan kita. memang susah. seriously.

aku dah malas nak sembang dengan orang yang takde life macam korang korang ni.  back off! aku dah penat la. sumpa dah penat . tolong jangan bagi aku nanges lagi. suka sangat nak bagi aku terasa, touching touching. cukup la sial. ni life aku. tolong la jangan masuk campo lagi. aku dah muak.



kalau satu dunia  jadik macam my gemoks yang sorang ni, komfem semua bahagia. takde isu jaga-tepi-kain-orang. dia ni, kalau dekat sekolah or rumah or mana pon la, macam orang takde hati. bukan takde hati , cuma dia tak suka campo dengan orang pelik pelik. maksud aku kat sini dia cuma dengan dunia dia je. bukan nak kata, tapi inilah didikan mak abah kita selama ni. kita tak jaga tepi kain orang, orang pon mesti tak jaga tepi kain kita. tapi aku  apa cerita ? kain aku kain mahal, lawa. tu yang korang korang sebok nak menjaga segala, kan ?



p/s; achik, besok bila dah besar, jangan jadi taik tak guna  tau. menangis mak abah kita.


ciya ridwann

0 kritikan: