Monday

biar

tett tettt ..

'kau sabar yea , take care dokk . get well soon ;)'

mesej ni masuk inbox aku . aku senyum berbunga . tak sangka banyak orang sekeliling yang masih sayang aku dan untuk itu , aku perlu redha atas apa yang terjadi biar pon sakitnya , tuhan saja yang tau .

setiap tahun , hari menganjak kehadapan . aku makin dewasa dan harus bertindak  seharusnya . insiden semalam membuatkan aku rasa aku masih manja , belum cukup matang . nasib menyebelahi kerna tuhan mahu beri aku peluang kedua mungkin . alhamdulillah . aku masih bisa menyedut oksigen di bumi tuhan ini lagi . terima kasih tuhan .

nyawa kedua yang tuhan bagi ni mungkin aku perlu gunakan untuk meminta maaf pada sesiapa sahaja sebelum terlambat . benar kata sesetengah golongan yang bijak pandai , persepsi manusia terhadap kita , tidak pernah sama . kadangkala ada yang kata kita sombong . ada yang kata kita baik hati . persepsi manusia bukan pembolehubah malar yang sentiasa sama tapi ia sering berubah-ubah . aku tidak terlalu paranoid akan semua tanggapan orang terhadap aku . memang ia tersedia begitu .

jika orang tanya , siapa syira ridwan itu , jawapannya sukar dicari . kerna syira ridwan kini berbeda . lebih selesa berdiam dan tidak berkata . lebih selesa , menulis dari berbahas .biar . dia selesa begitu . ada dua faktor tunjang mengapa ia begitu . pertama atas sebab malas . dan keduanya , dia sedar bahawa manusia gemar memanipulasikan pendapat serta idea-ideanya .jadi , mengapa perlu dia bersusah-payah kini ? ikutkan saja rentak dunia . dia sudah tidak berkudrat kini untuk bangun dan menyampaikan hujah dengan lantang tentang kejinya kehidupan berlangsung . dia tidak kuasa dan sesungguhnya dia bukanlah pemimpin gerakan gerila yang bertindak radikal terhadap musuh-musuhnya .

tapi , biarpun syira ridwan ini  membenamkan dirinya dalam desas-desus mulut manusia berbicara , menyembunyikan dirinya di balik tirai hitam kehidupan , tapi ingatlah dia masih hidup . rohnya masih berguna dan belum terhapus .

syira ridwan mungkin tak punya askar seramai kalian ,mungkin tak punya kehidupan sehebat kalian . tapi ingat jiwanya belum mati dan kini , hari-hari yang dilaluinya hanya sebagai gadis biasa dan dia tidak menepati ciri-ciri gadis semasa . tindak-tanduknya lebih berhati-hati dan dia layak digelar super skema . ingat , syira ridwan cuma gadis biasa yang sukar untuk bertanya dalam segala hal . biar katanya .

0 kritikan: