Wednesday

bored

kadang-kadang , hidup ni aku rasa sifar dan tak bererti . dulu , aku selalu salahkan takdir atas semua ni . aku susah nak bersyukur . aku tak pernah optimis dalam apa benda sekali pon . tapi , tu dulu . zaman rebel aku . zaman aku tak kenal erti life yang sebenar mungkin . 


tapi sekarang , aku dah dapat berfikir dengan lebih matang . aku dah boleh 'in' dengan banyak benda . aku cuba untuk positif dalam semua perkara . aku rasa ini dah masa untuk berubah jadi lebih berdikari dan pikir masa depan . sebelum ini bukan tak pikir , cuma kurang serius . 

kes-kes laki tinggal bini , budak-budak french kiss , fucking , kena de-merit dengan cikgu disiplin , orang cerai berai , pakwe yang dah couple lima tahun putus hanya sebab merajuk and etc , aku macam dah immune dengan semua benda ni . bagi aku , dunia bulat sentiasa berpusing . pakai konsep , hari ni hari aku , esok kau pulak . hidup simple . kita je yang macam batak melebih-lebih rasa semua tu masalah besar . kalau nak ikut masalah , budak umur setahun pon dah ada masalah . ingat tak sakit ke gigi nak tumbuh hah ?!

so sekarang , aku cuma ikut arus yang tuhan dah sediakan. aku mula redakan keghairahan untuk SPM . bukan ambil enteng , cuma nak go perlahan-lahan . baru nampak cool . ye dak ? 

tadi aku sembang-sembang kosong dengan atok and nenek aku . aku tanya , boleh ke nak duduk dengan diorang sampai kahwin nanti . nenek aku angguk and tunjuk muka eksaited . so , itu tandanya , dia bagi respon positif . konklusinya , raya cina ni aku sibuk . nak cat bilik . 

0 kritikan: