Sunday

gadis kelas biasa

semalam mimpi terbang ke bulan bersama kisah lama . aku tau yang aku tak mampu mengadakan apa yang dah pergi . bila ada ,mulut tak henti mencaci . itu aku , tak reti menghargai apa yang sebenarnya truly aku sayang . semua orang boleh cakap 'have faith' , 'you are strong enough to face it' atau 'i know you can do it !'. apa aku kesah , wakluu lah . tak semua benda orang sekeliling akan faham . kadang-kadang , aku lebih selesa diam daripada buka mulut mematahkan hujah-hujah manusia sekeliling . diaorang lebih taiko , diaorang lebih tau isu dunia , isu hati , isu perasaan . aku cuma loser yang hanya dengar koman orang sekeliling .

aku cuma perempuan kelas pertengahan yang tiada istimewanya . aku tiada pakej yang semua jejaka nak kan . tidak setanding malah tak layak berdiri di sebelah perempuan-perempuan tu . jalannya mendabik dada , lurahnya ditayang merata , bibir mongelnya dioles rona menyala . kita bukan dari haluan yang sama . kita berbeda .

lain pula jika nak dibandingkan dengan perempuan-perempuan outstanding yang otaknya sangat bergeliga . hidungnya tinggi , english pula lingua franca mereka . kemana-mana pasti akan ada mulut memuji , 'wah pandainya awak !' atau 'awak dah study untuk mid-year ni ?' mereka juga anak kesayangan cikgu . apa salah mereka , cikgu cuma pejamkan mata , tak bersuara . ilmu tuhan mereka kaut semua . segala fakta rapi di minda .

jika aku , aku bukanlah miss perfek yang diidamkan semua jejaka . bukan pula miss outstanding yang masa depannya sudah jelas tersedia . aku tak reti ikut gaya mereka .

aku cuma menjadi diri aku yang sebenarnya . tak perlu populariti atau genius yang maha dewa .

 love ,
insyirah azwa

0 kritikan: