Monday

kata si juliet

bukan hari yg dihitung 

bukan jua tahun yg dikira 
aku tak mahu jumlahkan itu semua 

tak , tak mahu 

biar waktu berlalu 
biar kasih sayang antara kita infiniti tidak dapat dikira 
oleh kalkulator 350 atau 570 mahupun sempoa usang apek kedai runcit 

terima kasih atas sayang yg sudi dihulur 
terima kasih atas kasih yg sudi dikongsi 

sekeras mana hati wanita 
namun pasti ada lembutnya jua 
kan aku dah kata *jiwang nak mampus*
<pengaruh drama melayu>

atas sabar awak yg maha tinggi 
tunggu dan terus tunggu saya 
harap semuanya kekal 
hingga hembusan nafas saya yg terakhir 

bukan berjuta dollar yg saya mahu awk longgokkan 
bukan juga kereta mewah audi , BMW , alphard , mercedes yg saya harapkan 
atau banglo sebesar gudang ala-ala design eric leong baik punyelahh

cuma ,

harapnya awk boleh terima dan adapt dgn insan2 yg saya syg 
tak perlu saya listkan semuanya 
sbb saya tahu awk dah sedia maklum siapakah gerangan mereka 
:)

kalau boleh , saya nak potong tanah semenanjung ini
agar dipendekkan jarak antara saya dan awk
kita jauh 
beribu kilometer utk ketemu ,
cuma handphone dan laman web sosial yg membantu komunikasi antara kita 

saya angankan 
dapat duduk di tepi pantai berpasir mulus ,
lautnya biru ,jernih , kristal 
menyaksikan sunset 
sambil meneguk secawan horlick suam kegemaran saya
bersama awk 
beralaskan kain merah tanda cinta antara kita 
:)

*berangan*



 

0 kritikan: