Wednesday

sekolah #1









kalau ditanya 
bangun pagi tadi 
apa yg paling saya rindu
tak perlu omong
beberapa keping yg di atas menerangkan semua

*rindu sgt*


-----pejam mata------

bayangkan keadaan kelas pada pagi rabu
seperti kebiasaannya
perhimpunan yg gila lama
ucapan Cg Rosli yg berjela-jela

"satu murid , satu sukan "

dan

deretan prefects yg membentuk satu path 
mengiringi kami ke kelas
wajah bengis Puan Kalthom 
menanti di laluan keluar 
bersedia utk menarik mana-mana pelajar
yg tak berkenan di matanya

ahhh, rindunya :')








mereka siapa ?
aspurians 
yg ini pun rindu setengah mati juga :')

saat minggu-minggu getir 
saat rejim SPM mula menyerang
saat paper-paper killer menyesakkan kepala

atau 

lebih mudah 

saat penentu masa depan tiba , mula dan berakhir

mereka peneman setia 
bersama siang malam
berhempas pulas
tak tidor 
tak makan
tak mandi
bergelut dengan kalkulator , kertas , pen , buku-buku tebal , nota-nota
semata-mata demi 

Encik SPM 

yg kejam 
yg meyeksakan
yg tak berperikemanusiaan
yg merengsakan

...............................




ini pula ?
ayu @ Nur Hidayah
kenapa panggil dia ayu ?
padahal tak ayu langsung
*ketawa guling-guling* 

bermulanya minggu SPM 
maka
saya dan dia sikit pun tak pernah berenggang
siang malam
sama-sama
sampaikan katil dia pun saya conquer :P
mandi pun sekali 
sambil nyanyi-nyanyi di toilet sebelah
sambil menghafal faktap-faktap kimia

oh saya cinta kimia 

saya rindu semuanya

Fadz , Niesa , Rabiatul ---------- to be continue 


0 kritikan: