Sunday

tadi pagi

berlepas dari johor bahru 
terbang tinggi jauh di atas

pulang rumah dgn seribu rasa
entah kenapa masih rasa pedih, perih 

dalam jentera gergasi , besi itu
mata tak henti mengalir 
air jernih 
hangat di pipi 
hati tak tenteram
mata lebam


langit nampak suram 
nampak kusam 
awan pecah-pecah
tak cantik macam selalu 
tiada bentuk love , bentuk org naik basikal 
cuma







pecah-pecah









kecil-kecil
semua tak bersatu 
semua nampak punah
semua nampak berkecai

mcm hati 

ya hati kecil aku 


takut
tak diterima 
apa yg sudah tercela
dek kerana rezeki yg tiada

mereka semua
menyalahkan aku semata
dan takdir

jika empunya diri bisa redha 
dengan setiap satu takdir yg tertulis buat dirinya 
mengapa tidak kamu semua ?

mengapa ?

mengapa mahu query 
apa yg tuhan tulis buat anak mu ini ?
mengapa kamu tidak bisa redha ?

kamu bikin saya rasa asing 
bikin saya rasa tak guna 
bikin saya rasa mahu pergi jauh 
jauh dari kamu semua
tinggalkan setiap satu insan yg saya terlalu sayang 
kamu bikin saya rasa sial sesial sialnya

ini pertama kali saya bikin kamu malu 
dan ini kali pertama saya lihat bagaimana kebencian
itu hadir utk saya

mak ayah 
saya tak mampu menanggung semua ini lagi
terlalu berat 
saya nak rehat 

rehat dari rasa serba salah ini
rehat dari rasa sedih ini
rehat dari segala kekecewaan ini
rehat dari segala ketidak-redhaan kalian ini


saya nak rehat 

0 kritikan: