Thursday

hati aku dah mati

Kadang kadang kau rasa bintang itu ada .
Sebenarnya tiada .

Kadang kadang kau rasa matahari itu tiada .
Sebenarnya ia ada .

Kadang kadang kau rasa mereka sentiasa ada .
Sebenarnya mereka hanya ada tetapi tiada .

Kadang kadang kau rasa kau keseorangan .
Tetapi pereka itu ada .

Kadang kadang kau rasa kau tabah .
Sebenarnya kau lemah .

Kadang kadang kau rasa seolah olah kau bermimpi .
Sebenarnya itu adalah realiti .  



-adekmanes-




aku taktau kenapa mata ni nak gedik gedik keluar air.  hati , kau kena kuat ya. kejap je ni. .


Lat : asal kau nyah ? dah macam orang mati laki je aku tengok. 
aku : bukan mati laki la hanett . 
Lat : dah tu ? 
aku : ey , mampos aku laa nak mati ke , nanges ke . kau apa kesah siaakk?
Lat : hui.. cool la nyahh. yang tiba-tiba kau nak tangkap tacingg ni asal ?
aku : bio stat pukul berapa? 
Lat : lagi lima minit . asal?
aku : berambos la kau. aku nak bukak buku. 
Lat : bajet la kau. lagi lima minit je pon.
aku : mampos la . 
Lat : gedik.
aku : blah la babi !


ye. memang aku tengah syahdu syahdu . taktau kenapa. mungkin sebab tu kot. eh , kenapa perlu rasa macam ni ? tu hak dia . ye. cerita pasal hak. im nobody. aku tau. aku cuma segumpal daging yang boleh berjalan dan takde hati , serta tak bernyawa. itulah aku. hati aku dah mati . hati aku selalu kena bunuh. biasalah kan. life. tak thrill lah kalau takde nangis nangis , maki maki, ketawa ketawa. 

bebi, i miss you. nak jumpa kau nyah. tunggu aku balik. i love you abu .

makin lama aku rasa fesbukk tu makin suram. macam nothing lah. muak aku bukak .  terasa macam nak delete je fesbukk aku tu. tapii,  rasa macam sawit je kalau takde fesbukk. apakah ? itulah persepsi kebanyakkan budak budak zaman sekarang . ape jadahnya . mampos la kat aku kan. pikir sangat apa orang cakap. 


sekarang aku perlu masa untuk sendiri sendiri . dah biasa lah bhaii.. dah biasa jalan sambil cakap sorang sorang . tak jadik masalah la. lepas ni aku sarung flip flop aku , then aku angkat kaki blah. aku dah biasa gila sorang sorang. takyah ada teman  . semenjak kat tempat baru ni , itula life aku. so , dah biasa okeyy. dont worry.aku masih hidup.  bila kau dah rindu aku , panggil aku balik . nanti aku datang.
bawak jajan jajan, pastu kita buat party liar .  sukaa tak ?biasala .  aku kan geniuss..




ni hidup aku, 
ciya ridwann

0 kritikan: