Friday

si-sucka-yang-carik-pasal-salah-tempat

adat la kalau budak sekolah baya aku ni , suka cerita pasal buah hati diorang . tak kiralah either perempuan or lelaki , sama . aku suka dengar kisah cinta orang .tapi semalam , aku tersentuh . sabar yaya .* bukan nama sebenar .


yaya dan izhar *juga bukan nama sebenar , telah menjalinkan hubungan yang bagi aku , merupakan satu tempoh yang lama .   tiga tahun . mestilah banyak kan yang dorang dah lalui bersama . namun , bak kata pepatah , hari tak selalu cerah . hubungan dorang berantakan gila hanya kerana si izhar ni masuk boarding school . okay , sumpah aku cakap , yaya setia gila . kalau aku ditempat dia , aku rasa aku pon dah berambos . sapa tahan wehh kalau diperlakukan macam patung-barbie-buruk-yang-dah-taknak-guna ? aku faham . dah namanya cinta . semua jadik buta . biasalah , quote melayu typical yang kita semua biasa dengar , 'cinta itu buta' . tapi bagi aku , cinta tu tak buta . tapi kita je yang tak reti nak mencorakkannya . jangan obses terhadap pasangan , kelak makan diri . 

pokok pangkalnya , kan aku cakap setia boleh setia , tapi kalau dah tahap obsesi , nilah bahanaya . okay , sekarang sambung balik . lepas si yaya ni dah macam agak sukses la melupakan si izhar ni dengan bantuan lalat-lalat sekitar dan bomoh-bomoh di mekdi , tiba-tiba si lahanat izhar ni datang menyembah sujud balik macam taikk bawah lutut yaya . huii , babi lah kau kan . kawan tu dah nak delete kau daripada memory dia , yang kau datang menyembah balik apesal ? lu bikin gua hangin bhaii . okay , sekarang aku nak tengok sejauh mana sabar kau dengan cacian yang yaya akan bagi  . kau deserve kena babi je lah bang oii . kau tak layak untuk dapat perempuan secantik , sebaik , sebagus yaya . serious aku cakap .

aku tanya yaya , apa masalah nangis-nangis macam loser bagai ni ? kan dia dah nak dekat kau ? kalau sayang , amiklah dia balik . tak salah kan . okay , yang paling aku nak hangin ni bila yaya cakap , rupanya yang kita-kita semua ni ingat dia deact acc fesbuk tu , sebenarnya dia block yaya dan secara kebetulan semalam , mimi bukak and terserempak yang status si lahanat ni,

'in a relationship with jasmine jadah ape tah nama pompuan tu ' 

bahhh ! sumpah aku kata jantan ni babi . gila punya tunjuk sayang . sanggup gadai nyawa , kerat jari , redah lautan gelora , lautan api , babi apa lagi tah yang dia janji kat si yaya ni . okay , finally ni yang si yaya dapat . babi gila wehh . seriously . aku yang mendengar ni pon rasa berapi . nak ulang tayang jap .

tiga bulan lalu ;
izhar- i sayang kat you and i janji nak kawin ngan you . you lah ratu hati i . we are the perfect two . please baby . i love you .

sebulan yang lepas ;
izhar-asal yang you nak maki-maki i ni ha ? lantaklah situ ! and one more i da deact acc fesbukk . harap maklum .

minggu lepas ;
izhar-i lama tak contact you sebab busy . bukan sebab ada perempuan lain or what . takde masa lah nak ada gf . i busy ngan study lagi . 

semalam-semalam ;
izhar-which account ? oh , that one fake profile . dah lah . malas nak explain. you bukan nak paham pon nanti . 


okay , sekarang rasa tak macam wadefakknya-jantan-tak-guna-ni ? 

sekarang , si yaya dah macam hilang harapan . dia sayang gila kat mamat tak guna ni . aku sendiri sometime macam tak paham . she deserved someone yang muchmuch betta' than this shit lah. aku tak paham kan apa yang jantan ni nak . adakah sengaja singgah nak lukakan hati ? atau dia keliru dengan pilihan dia ? atau yang lebih tragis , dia terlalu desperate nak pompuan untuk phonesex tiap-tiap malam ? kesian kau babi .

kepada jantan tak guna tu , aku nak ucap tahniah , sebab misi dia untuk jatuhkan yaya balik dah berjaya and sila berambos . aku taknak tengok fakap macam kau depan mata lagi . jelak sial . okay , si jasmine-jadah-ape-tah tu , bukannya lawa mana pon . harap gamba edit , boleh lah cerita kan . aku tengok macam budak baru nak 'up' . kalau ditakdirkan aku jumpa kau satu hari nanti , sumpah tak cakap banyak , aku simbah cuka getah atas muka kau . aku geram ni , aku geram ! 

nota kaki ;
1. yaya , kau jangan sedih , kitorang kan ade . menangis kerana jantan macam tak worth lah baby .
2. kenapa bibir aku macam pedih ha ? 

0 kritikan: